Nagelmackers maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Daardoor kunnen we beter voldoen aan uw behoeften en voorkeuren.
Wenst u meer informatie of weigert u het gebruik van cookies? Klik hier. Verdergaan op de website

28 augustus 2017

4 tips om de kosten bij het begin van het schooljaar te drukken

De terugkeer naar school en hoge kosten worden vaak in één adem genoemd. Naar schatting spenderen ouders tussen 100 en 250 euro of meer, naargelang het niveau en de onderwijsinstelling. Maar hoe kunt u deze uitgaven nu verlagen?

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Lees de 4 tips die het verschil kunnen maken.


1. Hergebruik materiaal van vorig schooljaar

Waarom nieuw materiaal kopen als de spullen van vorig schooljaar nog in goede staat zijn? Maak een overzicht van alles wat hergebruikt kan worden. Dat kan gaan van schrijfgerei en schooltassen tot mappen en tussenschoten.

Nadat u het materiaal van vorig schooljaar gesorteerd hebt, maakt u een lijst op met wat uw kinderen nog nodig hebben. Zo vermijd u dat u dubbele of nutteloze artikelen aankoopt.

Handboeken zijn vaak maar een jaar bruikbaar en wegen zwaar door in uw budget. Misschien zijn er in uw omgeving wel mensen die hun oude boeken tegen een verlaagde prijs doorverkopen? Uiteraard kunt u ook een tweedehandswinkel binnenstappen.

Kledij slokt ook een groot deel van het budget op. Shop bij voorkeur tijdens de koopjesperiode en liefst aan het einde ervan. Neem alvast een maatje groter en koop in januari al de kledij voor volgende winter en in juli de kledij voor volgende zomer.

2. Vergelijk de prijzen

De prijzen van het materiaal variëren van winkel tot winkel. Grootwarenhuizen zijn doorgaans goedkoper dan speciaalzaken, maar vergelijk zeker ook de prijzen in verschillende supermarkten. Sommige winkels geven u zelfs een laagsteprijsgarantie.

In sommige gemeenten kunt u ook groepsaankopen verrichten. Ze verlagen uw eindafrekening aanzienlijk.

Merkproducten zijn meestal duurder dan merkloze producten of huismerken van supermarkten. Maar let op: goedkope producten zijn soms minder kwaliteitsvol, waardoor u ze sneller moet vervangen. De beste koop op lange termijn is dus niet altijd de goedkoopste. Vergeet dat niet!

3.  Winkel zonder uw kinderen

Voor een kind zijn merkproducten of mappen met hun favoriete superheld erop zeer verleidelijk. Probeer hem dan maar eens uit te leggen dat de gewone variant net zo goed is. Het resultaat? Boosheid en tranen bij kindlief, stress en budgetoverschrijding voor u. Als u uw kind thuislaat, zult u zich dus makkelijker aan uw lijstje houden.  

Zo kunt u rustig winkelen en hebt u alle tijd om de prijs en kwaliteit van de producten te vergelijken voor u ze in uw winkelwagen stopt.

Uiteraard kunt u zich wel een paar keer laten gaan om uw kinderen blij te maken. De eerste schooldag moet tenslotte een hoogdag blijven!

4.  Personaliseer het schoolmateriaal

Modieus schoolmateriaal of materiaal van een merk is vaak erg populair bij uw kind, maar is ook zeer kostbaar.

Wees creatief en tover een standaardaccessoire om in een gepersonaliseerd exemplaar! Haal gerust uw kinderen erbij om er een aangenaam en inspirerend familiemoment van te maken.

Bent u geen creatieve duizendpoot? Geen nood. Het internet loopt over van de leuke ideetjes.

Blijf op de hoogte

Door in te schrijven op de newsletter van de bank worden uw persoonsgegevens verzameld door Bank Nagelmackers nv, verantwoordelijk voor de verwerking, met maatschappelijke zetel in de Sterrenkundelaan 23 te 1210 Brussel, ondernemingsnummer 0404.140.107. Tenzij u hier niet akkoord mee gaat, kunnen die gegevens verwerkt worden voor marketingdoeleinden op basis van de rechtmatige belangen van de bank (vrije ondernemerschap en direct marketing). Voor bijkomende informatie kunt u de Privacyverklaring van de bank raadplegen in alle kantoren van de bank of via nagelmackers.be/nl/privacy.

Om u die commerciële aanbiedingen via e-mail te kunnen doorsturen, heeft de bank ook uw voorafgaande toestemming nodig. Die toestemming is echter niet eindeloos geldig. U kunt ons steeds op de hoogte brengen wanneer u geen reclame meer wenst te ontvangen via e-mail, door u via e-mail uit te schrijven van onze marketinglijst.

Indien u uw toestemming niet geeft, ontvangt u geen commerciële aanbiedingen via e-mail voor de financiële producten en diensten die de bank commercialiseert.

Ik verklaar hierbij kennis genomen te hebben van het bovenstaande en geef de bank toestemming om mij haar commerciële aanbiedingen via e-mail te sturen.

Ik begrijp bovendien dat ik het recht heb om mij te verzetten tegen de verwerking van mijn persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden.

Wat is uw doelstelling? Praat erover met een Nagelmackers-adviseur. Samen stelt u een strategie op die u naadloos naar uw bestemming brengt.

Maak een afspraak