Wat doet u in geval van fraude?

Hebt u verdachte transacties opgemerkt op uw rekening?

Bent u het slachtoffer van phishing of vishing?

Hebt u uw M1 en M2-codes doorgegeven aan een persoon met slechte bedoelingen?

A woman completes an online payment transaction, seamlessly handling the process through her smartphone with ease and convenience.

Blokkeer onmiddellijk al uw Online & Mobile Banking-abonnementen

  • ofwel via uw Online/Mobile Banking (door te klikken op ‘Blokkeer mijn abonnement’);
  • ofwel via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).

Eenmaal uw abonnementen geblokkeerd zijn, kunnen geen transacties meer uitgevoerd worden in uw Online & Mobile Banking met de betrokken abonnementen.

Uw kaarten worden niet geblokkeerd tenzij u dat expliciet vraagt. U kunt ze dus blijven gebruiken in winkels en online handelszaken.

Om uw abonnement te deblokkeren, moet u contact opnemen met onze helpdesk op +32 2 229 69 30.

Voor meer informatie over veiligheid online, kunt u onze veelgestelde vragen of onze inzichten over veiligheid raadplegen, net als deze websites: safeonweb.be en febelfin.be.

Meer over dit onderwerp

Illustratie van de verificatie van de naam van de begunstigde Veiligheid Artikel
27 Augustus 2025

Verificatie van de naam van de begunstigde: wat verandert er?

Oudere vrouw met bril kijkt bedachtzaam naar haar smartphone en houdt haar hand onder haar kin. Veiligheid Artikel
27 Augustus 2025

Pas op voor valse bankadvertenties op sociale media

Elderly businesswoman looking worried at her smartphone screen Veiligheid Artikel
20 Juli 2025

Ondernemers, de nieuwe slachtoffers van financiële fraude