Nagelmackers maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Daardoor kunnen we beter voldoen aan uw behoeften en voorkeuren.
Wenst u meer informatie of weigert u het gebruik van cookies? Klik hier. Verdergaan op de website

23 juni 2017

5 zaken die u moet weten over betalen op vakantie

De zomervakantie staat bijna voor de deur. Blijft u in België of trekt u naar het buitenland? Nagelmackers biedt een arsenaal aan oplossingen om uw rekeningen te beheren, uw betalingen uit te voeren en uw aankopen te doen, waar en wanneer u wilt.

Schrijf je in op de nieuwsbrief

 

1) Betalen of geld afhalen met uw kaart overal ter wereld

U kunt uw aankopen in winkels betalen met uw debetkaart dankzij de Maestro-functie en uw MasterCard kredietkaart.

Met een kaart betalen biedt vele voordelen :

  • U geeft exact het bedrag uit dat u nodig hebt;
  • U hoeft geen cash bij te hebben, wat veiliger is;
  • U bent voorzien op onverwachte omstandigheden;
  • U kunt betalen in Europa en overal ter wereld.

Het staat vast dat het handiger en veiliger is om met de kaart te betalen. Vergeet echter niet om de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen te nemen om fraude of diefstal van de kaart of de pincode te voorkomen.

Ziehier enkele eenvoudige tips die een groot verschil kunnen maken:

  • Bewaar uw kaarten, net als uw geld, op een veilige plek dicht bij uw lichaam;
  • Zorg er bij het ingeven van uw pincode voor dat u het scherm afdekt zodat niemand kan meekijken over uw schouder (het fenomeen ‘shoulder surfing’);
  • Bel Card Stop onmiddellijk als u merkt dat uw kaart verdwenen is.

Wenst u meer tips over veiligheid? Klik dan hier.

Uw debetkaart

U kunt uw debetkaart dankzij de Maestro-functie gebruiken in 56 landen, hoofdzakelijk Europese landen. Raadpleeg hier de lijst. Indien u uw debetkaart wilt gebruiken in een land dat niet op deze lijst staat, vraag dan de tijdelijke activering (maximaal 6 maanden) aan uw adviseur of activeer uw debetkaart zelf via uw Online Banking. Doe dat minstens 2 werkdagen voor uw vertrek en houd rekening met weekends en feestdagen: een aanvraag op vrijdag wordt pas op maandag geactiveerd.

Controleer voor u vertrekt of de gebruikslimiet gekoppeld aan uw debetkaart voldoende is. Wilt u die limiet wijzigen? Contacteer uw adviseur of wijzig de limiet zelf via uw Online Banking minstens 2 werkdagen voor uw vertrek.

Uw kredietkaart

Het bedrag dat u kunt afhalen en besteden is geplafonneerd tot de maandelijkse gebruikslimiet van uw kaart.

Wilt u die limiet wijzigen? Contacteer uw adviseur of wijzig de limiet zelf via uw Online Banking.

Opgelet: geld afhalen aan een ATM is mogelijk tot een bedrag van 620 euro.

De uitgaven met uw MasterCard sluiten des 4de af en worden elke maand rond de 13de of de daaropvolgende werkdag afgehouden. Voor de periode tussen die twee data is de limiet van uw uitgaven dezelfde als uw kaartlimiet min de uitgaven van de voorgaande maand.

Kosten gelinkt aan de betaling met de kaart

  Debetkaart Kredietkaart
Betaling binnen eurozone Naargelang het forfait
van uw rekening
Gratis
Afhaling binnen eurozone Naargelang het forfait
van uw rekening
2,50 EUR
+2%¹
Betaling buiten eurozone 1,00%¹
+1,40%²
1,25%¹
Afhaling buiten eurozone 2,25 EUR
+ 1,40%¹ (max. 10 EUR)
+1,40%²
2,50 EUR
+2,00%¹
+1,25%²

¹ Betalingscommissie
² Wisselcommissie

Opmerking: voor het afhalen van vreemde valuta, hetzij met uw debetkaart, hetzij met uw kredietkaart, kunnen er bijkomende kosten afgehouden worden door de bank die de geldautomaat beheerd.

Het totale bedrag van de kosten om geld af te halen is lager met een debetkaart.
Buiten de eurozone zijn de kosten voor het betalen met een kredietkaart echter lager dan met een debetkaart.

2) U kan uw rekeningen en betalingen beheren waar en wanneer u wilt

Waar u ook bent, als u over een computer of een tablet beschikt, u een kaartlezer bij de hand hebt en er een internetconnectie beschikbaar is, hebt u toegang tot uw Online Banking en alle bijhorende functionaliteiten. U kunt in alle rust uw rekeningen en uw betalingen beheren en de uitgaven opvolgen die u deed met uw kredietkaart.

Geen computer ter beschikking? Gebruik uw smartphone of uw tablet. Dankzij onze app Mobile Banking kunt u uw rekeningsaldo raadplegen en overschrijvingen doen. U hoeft enkel onze applicatie te downloaden, uw Mobile Banking te activeren, uw begunstigden te beheren via uw Online Banking voor uw vertrek, en het is geregeld. Bovendien hebt u niet langer een kaartlezer nodig.

3) Meerdere verzekeringen dankzij uw kredietkaart

U geniet van volgende verzekeringen indien uw transport en/of uw reis betaald werden met uw MasterCard kredietkaart: laattijdig vertrek, laattijdige levering van bagage, schadevergoeding in geval van hospitalisatie en reisongeval.

Meer weten? Aarzel niet om uw adviseur te raadplegen of de informatiefiche van uw Nagelmackers MasterCard door te nemen op nagelmackers.be.
In geval van schade, contacteer de Helpdesk Assistance 24/24 op +32 2 290 61 00.

4) Bijkomende bescherming dankzij Europ assistance

U wilt uw vakantie niet laten vergallen door een autopanne of een gebroken arm? De reisbijstandsverzekering van onze partner Europ Assistance biedt u technische en/of medische bijstand waar u ook bent ter wereld. U wordt snel en efficiënt geholpen en kunt uw vakantie zorgeloos verder zetten.

  1. U vertrekt een paar dagen of een week met vakantie? U wilt geen risico's nemen en zonder zorgen reizen? Kies in dat geval een tijdelijk contract om u te verzekeren voor uw reis.
  2. U vertrekt regelmatig? Of u wilt het hele jaar door, zowel in België als in het buitenland verzekerd zijn? Kies in dat geval voor een jaarcontract. Als u meer dan een keer per jaar reist, is dat voordeliger.

De waaier aan contracten wordt uitgebreid waardoor u de opties kunt kiezen die het best passen bij uw noden en reisgewoonten.
U kunt bovendien bijzonder handige opties toevoegen aan uw contract: bagageverzekering (ARTAS), annuleringsverzekering (NoGo), natuurrampen, medische kosten …

Praat erover met uw Nagelmackers-adviseur. Hij zal u de verschillende bijstandsformules uitleggen evenals de verschillende interessante mogelijkheden die u toelaten zeer specifieke risico’s te dekken.

Hebt u al een verzekering Europ Assistance en wenst u een schadegeval aan te geven? Contacteer het Call Center op +32 2 533 75 75, bereikbaar 24/24, 7 dagen op 7.

5) Gestolen of verloren kaart

Bent u uw kaart verloren of werd ze gestolen? Bel zo snel mogelijk Card Stop op + 32 70 344 344 (24/24 en 7 dagen op 7 bereikbaar) om uw kaart onmiddellijk te laten blokkeren. Indien mogelijk geeft u volgende informatie:

  • Het aantal kaarten dat Card Stop moet blokkeren;
  • Het type kaart (Bancontact, MasterCard);
  • De naam van de bank die uw kaart uitgeeft;
  • De omstandigheden van het verlies of diefstal;
  • Indien gekend, het rekeningnummer gelinkt aan de verloren of gestolen kaart;
  • De persoonlijke gegevens van de titularis van de verloren of gestolen kaart (naam, voornaam, geboortedatum).

U ontvangt een dossiernummer dat u helpt om vervolgens het verlies of de diefstal aan te geven bij de lokale autoriteiten en een proces-verbaal te laten opstellen.
U moet aan Worldline het bewijs en de referentie van uw aangifte kunnen voorleggen als ze dat vragen.
Breng ook uw Nagelmackers-kantoor op de hoogte. Indien u uw bankkaart laat blokkeren, laat het dan weten aan uw kantoor zodat een nieuwe kaart aangemaakt kan worden.

Blijf op de hoogte


Bekijk de privacy verklaring.

Ik ga ermee akkoord om via e-mail commerciële informatie te ontvangen van Bank Nagelmackers nv.

Wat is uw doelstelling? Praat erover met een Nagelmackers-adviseur. Samen stelt u een strategie op die u naadloos naar uw bestemming brengt.

Maak een afspraak