Tevredenheidsenquête 2024: 92% van onze cliënten zijn tevreden over hun persoonlijke Nagelmackers-adviseur

21 Augustus 2025 -
Albin Barry
Communication Officer & Copywriter
Een gelukkig koppel en hun adviseurs

Een leerzaam jaar voor Nagelmackers

Bij Nagelmackers staat uw tevredenheid centraal. Daarom houden we elk jaar een uitgebreide bevraging om de kwaliteit van onze dienstverlening te meten en uw verwachtingen nog beter te begrijpen*. De resultaten van 2024 zijn binnen, en we delen graag het goede nieuws!

*Deze resultaten komen uit een online bevraging die in januari 2025 werd uitgevoerd bij 939 van onze cliënten.

De persoonlijke aanpak heeft altijd al in ons DNA gezeten 

Waar we het meest fier over zijn? 87% van jullie is van mening dat we persoonlijk en professioneel advies geven, en bijna 85% vindt dat onze aanpak echt op jullie behoeften gefocust is. Dat zijn cijfers die onze filosofie bevestigen: elke cliënt is uniek en verdient aandacht op maat.

De persoonlijke en menselijke relatie maakt het verschil en geeft vertrouwen 

Ruim 80% van onze cliënten hebben een positieve indruk van Nagelmackers, dankuwel! Maar waar we zeer blij mee waren, is dat dit positieve imago gedragen wordt door de persoonlijke relaties die onze cliënten hebben met hun adviseurs. Dienstverlening op mensenmaat is waar onze teams elke dag voor gaan.

Ons professionalisme wordt unaniem erkend 

De cijfers spreken voor zich en daar zijn we fier op:

  • 91% tevredenheid over onze kantoren
  • 94% voor het professionalisme van onze medewerkers
  • 93% voor de beschikbaarheid van onze adviseurs
  • 92% tevredenheid voor uw persoonlijke adviseurs 

Deze uitmuntende resultaten zijn de beloning van de dagelijkse inzet van onze adviseurs, die de menselijke relatie centraal stellen in hun werk.

Advies over generaties heen 

Dit ligt ons nauw aan het hart: meer dan 80% van onze cliënten vinden dat we "advies geven waar alle generaties van de familie mee gebaat zijn". Deze visie van vermogensbeheer over generaties heen is de essentie van privé bankieren. 

Technologische innovatie: klaar voor de toekomst 

De digitalisatie van de privé bank is een feit, en we zijn fier dat onze inspanningen hun vruchten afwerpen. Het aantal klanten dat van oordeel is dat Nagelmackers "hedendaagse technologieën gebruikt" is gestegen van 73% naar 80% op slechts één jaar tijd.

Die verbetering getuigt van onze wil om banktraditie en innovatie met elkaar te verzoenen, om het beste van twee werelden te kunnen bieden: de hechte relatie van toen en de technologie van vandaag.

Producten en diensten vallen steeds meer in de smaak

Een aanbod dat voldoet aan uw vraag 

88% van onze cliënten zijn tevreden over onze producten en diensten, een score die voortdurend stijgt en ons prikkelt om te blijven innoveren. Deze tevredenheid geldt over de hele lijn, voor al onze activiteiten:

  • Private banking en estate planning
  • Dagelijkse transacties (rekeningen, kaarten, overschrijvingen)
  • Online bankieren

Beleggingen: onze erkende expertise 

Ons beleggingsadvies wordt zeer positief onthaald, vooral wanneer onze adviseurs proactief initiatief nemen (89% tevredenheid). Bovendien vindt 93% van onze cliënten dat Nagelmackers een voldoende uitgebreid aanbod van beleggingsproducten heeft.

De erkenning van onze expertise in portefeuillebeheer en beleggingsadvies bevestigt onze positionering als referentie in private banking.

Ons engagement voor morgen 

Digitaal en persoonlijk zijn onze prioriteiten 

Hoewel 80% van onze cliënten onze huidige technologische oplossingen waarderen, zijn we ons ervan bewust dat er nog steeds vraag is naar betere en meer geïntegreerde toepassingen. Het digitale tijdperk hertekent de verwachtingen, en wij passen ons dan ook aan.

Tegelijk ligt de lat voor proactief en persoonlijk advies nog altijd hoog. Deze twee dimensies – technologische innovatie en het behouden van persoonlijke dienstverlening – zijn onze prioriteit qua ontwikkeling in de komende maanden.

Onze belofte is uitmuntendheid na te streven 

Hoe bemoedigend de resultaten van 2024 ook zijn, we verliezen onze ambitie niet uit het oog: 100% tevredenheid bij onze cliënten halen. Elk werkpunt dat uit deze bevraging komt leidt tot een concreet actieplan.

Want bij Nagelmackers is uw tevredenheid niet zomaar een van onze objectieven: het is onze missie.


Gerelateerde artikels

Chloë De Bruycker al zwemmend Persartikels, Persberichten en Nieuws Artikel
21 November 2025

Chloë De Bruycker: jong talent dat toont wat investeren in de toekomst écht betekent

Nagelmackers HQ Monteco Persartikels, Persberichten en Nieuws Artikel
02 Oktober 2025

Nagelmackers wil zijn vermogensbeheer toevertrouwen aan DNCA Finance om zijn positie in private banking te versterken

Leden van de raad van bestuur van Nagelmackers Persartikels, Persberichten en Nieuws Artikel
16 September 2025

Nagelmackers past zijn raad van bestuur aan om zijn nieuwe strategische ambities te ondersteunen