Nagelmackers maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Daardoor kunnen we beter voldoen aan uw behoeften en voorkeuren.
Wenst u meer informatie of weigert u het gebruik van cookies? Klik hier. Verdergaan op de website

De LEI: FAQ

1. Is de LEI gratis?
2. Ik heb al een LEI. Moet ik nog iets doen?
3. Ik heb al een LEI bij een buitenlandse LOU. Wat nu?
4. Hoe geef ik mijn LEI door aan Nagelmackers?

 

Is de LEI gratis?

Neen, een LEI is betalend en bovendien maar een jaar geldig. Na 12 maanden moeten cliënten hun LEI hernieuwen via een jaarlijkse betaling. De LOU (Local Operating Unit) die de LEI heeft uitgegeven, zal de rechtspersoon hieraan herinneren. De LEI-code blijft altijd dezelfde.

De kosten verbonden aan de aanvraag van een LEI verschillen naargelang de LOU. De kosten variëren tussen € 79 en € 89 + btw voor het eerste jaar en tussen € 49 en € 59 + btw voor de jaarlijkse vernieuwing.

Ik heb al een LEI. Moet ik nog iets doen?

U hoeft geen nieuwe LEI aan te vragen specifiek voor Nagelmackers. Het kan zijn dat u al een LEI hebt aangevraagd door de EMIR-regelgeving of op een gelijkaardige vraag van een andere financiële instelling. Dan vragen wij enkel om de actieve LEI aan ons door te geven via het meegeleverde antwoordformulier.

Ik heb al een LEI bij een buitenlandse LOU. Wat nu?

U kunt de LEI-code overzetten naar een Belgische LOU, die voordeligere tarieven hanteert dan de meeste buitenlandse LOU’s. Dit is evenwel niet verplicht.

Hoe geef ik mijn LEI door aan Nagelmackers?

Door het voorziene antwoordformulier ingevuld terug te bezorgen aan uw kantoor. Of door een digitale kopie te mailen naar clientidentifier@nagelmackers.be. Nog geen antwoordformulier ontvangen? Klik hier!