Online Banking

  • Home
  • Richtlijnen voor het indienen van een schadeclaim bij uw verzekeringsmaatschappij

Richtlijnen voor het indienen van een schadeclaim bij uw verzekeringsmaatschappij

Beste cliënt,

 

Als u dit leest, betekent dat helaas dat u schade hebt opgelopen ten gevolge van de slechte weersomstandigheden. In dit document vindt u alle richtlijnen die u moet volgen om een schadeclaim in te dienen bij uw verzekeringsmaatschappij.

Dienst schade is te bereiken:

  • via telefoon: 0800/99 808 (in het buitenland via +32 2 229 70 39)
  • via e-mail: claims@nagelmackers.be

Wat moet u in eerste instantie doen:

  • Maak foto’s van alle beschadigde goederen.

    (Verklein de foto’s indien mogelijk, en verstuur ze in een enkele e-mail. Vermijd meerdere e-mails van 5MB per dossier. Indien er meer details nodig zijn, worden die opgevraagd.)

  • Stel een lijst op van alle beschadigde en/of verdwenen goederen.
  • Stel een korte beschrijving op van de oorzaak van de schade.
  • Vermeld uw polisnummer.
  • Vermeld uw rekeningnummer voor regeling van de schade, onder voorbehoud van de polisvoorwaarden.

Dringende herstellingen om bijkomende schade te vermijden mogen uiteraard worden uitgevoerd. Gelieve in dit geval voldoende foto’s voor, tijdens en na de herstelwerken te nemen.

Merk ook op:

  • dat de beschadigde goederen reeds afgevoerd mogen worden (zolang u zorgt dat u foto’s gemaakt hebt);
  • dat er reeds een drooginstallatie mag gehuurd worden;
  • dat elektriciteitswerken en chauffageherstellingen mogen gebeuren;
  • dat een container (om puin af te voeren) mag gehuurd worden, indien de gemeente geen container ter beschikking stelt;
  • dat u, bij verlies van uw wagen, aangifte moet doen bij de politie (nummerplaat: verlies);
  • dat u niet mag vergeten alle kastickets bij te houden van de gedane kosten vb. aankoop van kuisgerief …
  • dat u best een lijst bijhoudt van de eigen gepresteerde werkuren.

Problemen rond een tijdelijke verblijfplaats of tijdelijke opslag van goederen …

Hiervoor kunt u terecht bij uw respectievelijke verzekeringsmaatschappij op volgende telefoonnummers:

(houd uw polis- en/of schadenummer bij de hand)

  • Baloise Assistance  03 870 95 70
  • Fidea Assistance  03 253 68 64
  • Athora Assistance  02 533 79 39
  • Vvivium bijstand  02 406 30 00
  • AG Homeras  02 664 75 55
  • AXA bijstand  02 550 05 55