Nagelmackers maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Daardoor kunnen we beter voldoen aan uw behoeften en voorkeuren.
Wenst u meer informatie of weigert u het gebruik van cookies? Klik hier. Verdergaan op de website

10 juli 2019

Private Banking bij Nagelmackers, een begeleiding op maat

Marjorie Hoyaux

Auteur

Nagelmackers biedt haar cliënten alle klassieke bankdiensten aan. Maar via haar Private Banking-diensten kan ze nog een stapje verder gaan. Dat is niet verrassend, want als oudste bank van België beschikt ze sinds haar oprichting in 1747 over een ruime expertise in vermogensopbouw, -beheer en -bescherming. 

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Maar Private Banking bij Nagelmackers, wat houdt dat precies in? Sabine Lord, Isabelle Honnay en Jan Willems, drie van onze private bankers, beantwoorden enkele vragen over hun rol en meerwaarde als private banker. Lees hier meer!

1. Hoe zou je Private Banking omschrijven binnen Nagelmackers?

Sabine Lord: “Wij zorgen samen met onze specialisten van Asset Management voor een op maat gemaakte structurering en bescherming van het vermogen in een bank op mensenmaat waar iedere private banker een bevoorrechte band heeft met zijn cliënten.”

Isabelle Honnay: “De expertise van Nagelmackers in Private Banking stoelt op jarenlange ervaring. We zijn fier op onze traditie en ondernemingszin, maar richten ons ook voluit op de toekomst en de digitalisering. Moderniteit, nabijheid, onafhankelijkheid en open communicatie kenmerken onze stijl.”

Jan Willems: “Private Banking bij Nagelmackers is voor cliënten de opstap naar uiterst professioneel vermogensbeheer. Onze aanpak berust op een vooraf bepaalde strategie en een dynamisch opvolgings- en bijsturingsproces. Zo krijgt de cliënt op verschillende vlakken begeleiding en de nodige gemoedsrust in alle aspecten van zijn vermogensbeheer.”

2. Welke diensten biedt Private Banking onze cliënten aan? Wat is de meerwaarde ervan voor de cliënten?

Sabine Lord: “Wij bieden onze cliënten een brede waaier aan diensten, zoals:

  • discretionair of adviserend vermogensbeheer. Onze toegevoegde waarde daarbij is onze ‘value’ aanpak, onze open architectuur en onze duidelijke en heldere tariefstructuur.
  • juridische en fiscale ondersteuning over de structurering en overdracht van het vermogen (roerend en onroerend, professioneel en privé), waarbij we vaak ondersteund worden door onze estate planners.
  • ons netwerk van externe specialisten die hen kunnen bijstaan (vastgoedmakelaars, advocaten, notarissen, deskundigen in kunstwerken …) om aan al hun noden tegemoet te komen.”

Isabelle Honnay: “Dat aanbod wordt verder aangevuld met een aantal beleggingsstrategieën specifiek voor ondernemingen en recentelijk met een strategie gericht op duurzaamheid.”

Jan Willems: “We bieden onze cliënten daarnaast alle basiskredietformules (privé en professioneel), maar ook specifieke Private Banking-(kas)kredieten aan zeer voordelige voorwaarden.”

3. Hoe verloopt het eerste gesprek met een cliënt?

Sabine Lord: “Wij luisteren naar onze cliënten en stellen hun tal van vragen om hun persoonlijke situatie (professioneel en privé) in te schatten. Het belangrijkste daarbij is hun bezorgdheden, doelen en projecten op korte, middellange en lange termijn in kaart te brengen.”

Isabelle Honnay: “De ideale tool hiervoor is de vermogensscan of Wealth Scan, die aan cliënten vanaf 1 miljoen wordt aangeboden. Wanneer we een nieuwe vertrouwensrelatie opbouwen, is dit de ideale manier om het totale vermogen te schetsen, de risico’s of verbeterpunten te belichten en oplossingen voor te stellen.”

Jan Willems: “De insteek van het eerste gesprek kan meervoudig zijn: behoefte aan successieplanning, nood aan beleggingsadvies, optimalisatie van vennootschapsgelden en –structuren … Wij leggen onze uitgebreide expertise aan de dag om tijdens een vervolggesprek in te gaan op specifieke thema’s of vragen van cliënten te beantwoorden (al dan niet bijgestaan door deskundigen).”

4. Welke rol speelt een private banker?

Sabine Lord: “Ik vergelijk onze rol met die van een huisarts, waar patiënten alle vertrouwen in hebben: de patiënt legt zijn symptomen uit zodat zijn arts een zo juist mogelijke diagnose kan stellen en hem indien nodig kan doorverwijzen naar specialisten.
Wij hebben een bevoorrechte relatie met onze cliënten aangezien we ongeveer alles weten over hen. Wij dragen discretie dan ook hoog in het vaandel.”

Isabelle Honnay: “Een private banker helpt cliënten in die bevoorrechte relatie ook om de aangewezen beslissingen te nemen of structuren op te zetten voor hun totale vermogen, binnen een steeds wijzigend fiscaal en juridisch kader.”

Jan Willems: “Essentieel is de persoonlijke vertrouwensband die we opbouwen met een cliënt. Zodra hij beseft dat hij met al zijn vragen bij ons terechtkan, kunnen we kort op de bal spelen en hem optimaal begeleiden. Het is onze taak de cliënt zo vaak als nodig te ontmoeten en een regelmatige opvolging te voorzien.”

5. Kun je een anekdote of succesverhaal delen over de bijzondere relatie tussen private bankers en cliënten?

Sabine Lord: “Dankzij onze proactieve aanpak hebben we het vertrouwen van een nieuwe cliënt kunnen winnen. De cliënt wilde zich namelijk in Portugal vestigen en was op zoek naar informatie over de fiscaliteit in dat land. Wij hebben al zijn vragen kunnen beantwoorden, dankzij onze interne specialiste, terwijl een concurrent hem vertelde een beroep te doen op een Portugese advocaat. De cliënt was dan ook erg opgetogen over onze assertiviteit en heeft zijn volledige vermogen naar ons overgedragen.”

Isabelle Honnay: “Cliënten zijn vaak zo tevreden over onze meerwaarde, dat ze ons spontaan aanbevelen bij hun kinderen en familie. Velen contacteren ook blindelings de mensen uit ons netwerk zoals een notaris, jurist, boekhouder … Dat blijkt ook uit onze tevredenheidsenquête: cliënten geven hun private bankers meer dan 9/10 voor professionalisme.”

Jan Willems: “Na verloop van tijd beschouwen sommige cliënten je als een deel van de familie en nodigen ze je uit voor privégelegenheden. Wanneer je dan voorgesteld wordt als “hun private banker, waar ze het volste vertrouwen in hebben”, is dat hartverwarmend. Dat is een mooie beloning voor de vertrouwensband waar we jarenlang gestaag aan werken. En vanzelfsprekend werpt dat zijn vruchten af om nieuwe contacten te leggen …”

Blijf op de hoogte

Door in te schrijven op de newsletter van de bank worden uw persoonsgegevens verzameld door Bank Nagelmackers nv, verantwoordelijk voor de verwerking, met maatschappelijke zetel in de Sterrenkundelaan 23 te 1210 Brussel, ondernemingsnummer 0404.140.107. Tenzij u hier niet akkoord mee gaat, kunnen die gegevens verwerkt worden voor marketingdoeleinden op basis van de rechtmatige belangen van de bank (vrije ondernemerschap en direct marketing). Voor bijkomende informatie kunt u de Privacyverklaring van de bank raadplegen in alle kantoren van de bank of via nagelmackers.be/nl/privacy.

Om u die commerciële aanbiedingen via e-mail te kunnen doorsturen, heeft de bank ook uw voorafgaande toestemming nodig. Die toestemming is echter niet eindeloos geldig. U kunt ons steeds op de hoogte brengen wanneer u geen reclame meer wenst te ontvangen via e-mail, door u via e-mail uit te schrijven van onze marketinglijst.

Indien u uw toestemming niet geeft, ontvangt u geen commerciële aanbiedingen via e-mail voor de financiële producten en diensten die de bank commercialiseert.

Ik verklaar hierbij kennis genomen te hebben van het bovenstaande en geef de bank toestemming om mij haar commerciële aanbiedingen via e-mail te sturen.

Ik begrijp bovendien dat ik het recht heb om mij te verzetten tegen de verwerking van mijn persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden.

Wat is uw doelstelling? Praat erover met een Nagelmackers-adviseur. Samen stelt u een strategie op die u naadloos naar uw bestemming brengt.

Maak een afspraak