Private Banking bij Nagelmackers
Nagelmackers is de oudste vermogensbank van België. Hoe werkt Nagelmackers Private Banking concreet? Welke troeven hebben we te bieden? Chris Keytsman, Head of Private Banking & Wealth Management Vlaanderen, geeft meer uitleg in dit interview.
Welke diensten biedt Nagelmackers aan haar Private Banking-cliënten?
“Nagelmackers wil een volwaardige partner zijn voor de opbouw, het beheer en de bescherming van het gehele vermogen van een gezin en dat doorheen de generaties.
De private banker engageert zich voor deze missie via een erg persoonlijke opvolging en stelt een aanbod van specifieke producten en diensten voor (persoonlijk aanbod op basis van onze Personal Investment Assistant (PIA), discretionair vermogensbeheer, Wealth Management, Estate Planning, tax planning, enz.). Naargelang hun niveau in het Invest Loyalty Program genieten cliënten bovendien aangepaste diensten.”
In welk opzicht zijn deze diensten verschillend van de klassieke diensten?
“Bij Nagelmackers staan verschillende experten klaar om onze cliënten te ondersteunen, zoals de wealth managers, estate planners, asset managers, macro-economen … Zij staan de private banker actief bij om de beste service te kunnen bieden, op maat van de persoonlijke situatie en verwachtingen van de cliënt. In bepaalde specifieke gevallen kunnen cliënten indien nodig eveneens een beroep doen op het uitgebreide netwerk van Nagelmackers om in contact gebracht te worden met externe specialisten (M&A, private equity, kunst …).”
Wat zijn de troeven van Nagelmackers Private Banking?
“Het essentiële is ongetwijfeld onze persoonlijke aanpak op mensenmaat. Dat is uiterst belangrijk in een wereld die steeds onpersoonlijker wordt. Uiteraard is ook onze expertise in diverse domeinen een aanzienlijke troef. Zo kunnen we onze cliënten continu gidsen om hun doelen te bereiken.
Nagelmackers wil uitdrukkelijk ook de (klein)kinderen van haar trouwe cliënten een waaier aan diensten aanbieden om het partnerschap met hun familie nog meer te valoriseren.”
Hoe volgt een private banker de portefeuille van zijn cliënten op?
“We contacteren en ontmoeten onze cliënten 3 à 4 keer per jaar, of vaker indien nodig. Dat gebeurt zowel face to face, als via videoconferentie, telefonisch, via e-mail of een combinatie van deze kanalen. We volgen daarin de wensen en noden van de cliënten.”
Hoe verloopt een gesprek met een private banker?
“Zoals in elke menselijke relatie bespreken we met cliënten hun persoonlijke plannen, toekomstige projecten en ‘algemene gevoel’.
We overlopen de evolutie van de activa in functie van de voorbije, huidige en ingeschatte toekomstige macro-economische marktontwikkelingen. We leggen uit welke beslissingen ons investeringscomité heeft genomen en wat de impact daarvan is op de portefeuilles. En indien nodig sturen we zijn beleggingen bij.
Na afloop kunnen cliënten feedback geven over de geboden service en de mate waarin we aan zijn behoeften voldoen.”
Wilt u ook graag kennismaken met onze Private Banking-aanpak? Maak een afspraak in een van onze kantoren. Onze adviseurs helpen u graag verder.
U kunt uw toestemming altijd intrekken via ‘uitschrijven’ onderaan onze e-mails of zoals toegelicht in onze Privacyverklaring. Meer informatie over o.a. de verwerking en bescherming van uw persoonsgegevens en de rechten die u daarbij hebt (zoals uw recht op inzage, correctie ...), vindt u in onze Privacyverklaring.
Wat is uw doelstelling? Praat erover met een Nagelmackers-adviseur. Samen stelt u een strategie op die u naadloos naar uw bestemming brengt.