Mobiele apps veroveren ook private banking en wealth management
Vermogensbeheerders werken vandaag in een tijdperk van exponentieel bloeiende digitale mogelijkheden en voortdurende verandering. Ze staan voor een hele reeks uitdagingen en moeten voldoen aan steeds hogere verwachtingen van cliënten. Snel inspelen op veranderende marktomstandigheden is de boodschap
Waar mobiele bankapplicaties oorspronkelijk louter dienden voor eenvoudige overschrijvingen, zullen ze in de komende jaren evolueren naar een totaaloplossing voor cliënten. Letterlijk uw bank op zak!
Digitale toepassingen en diensten in de vermogensbeheersector moeten nog wel heel wat stappen zetten als ze de uitdagingen, aangekaart door private bankers en wealth managers wereldwijd, willen doorstaan. Ze moeten private bankers en wealth managers de juiste tools bezorgen om topdienstverlening te kunnen blijven leveren in een razendsnel veranderende omgeving.
Nieuwe communicatiemodellen
Denk daarbij vooral aan communicatiemiddelen die voldoen aan de verwachtingen van een nieuwe generatie beleggers. Hun moedertaal? Digitaal. De toepassingen moeten het de adviseurs en hun cliënten makkelijker maken om te beslissen. En alle cliënteninformatie en relevante actuele gebeurtenissen weergeven op één scherm.
Ook moeten ze de adviseurs verder helpen om persoonlijk advies te genereren en routinetaken te automatiseren. In een uitgebreide studie van Thomson Reuters bij wealth managers meldt bijna twee derde van de Europese respondenten (63%) dat ze het gros van hun tijd besteden aan risico-, compliance- en verkooppraktijken. 37% is ervan overtuigd dat technologie hun taken op dat vlak efficiënter kan maken.
Wat verwachten private- en wealthcliënten?
Uit diezelfde studie blijkt dat bijna de helft van de Europese respondenten (47%) weet dat hun cliënten vooral zitten te wachten tot ze hun volledige portefeuille online of via mobiel kunnen raadplegen, terwijl 43% nog geen mobiel platform heeft. Die technologische kloof biedt Europese adviseurs een duidelijke kans om hun cliëntervaring te optimaliseren door hun digitale aanbod te verbeteren en uit te breiden.
En de adviseurs?
Vooruitstrevende vermogensbeheerders omarmen de digitalisering in de sector, in plaats van ze af te stoten. Dankzij automatisering en digitalisering besparen ze heel wat tijd en kunnen ze zich voluit concentreren op de relaties met hun cliënten.
Spring mee op de trein der digitalisering!
Bij Nagelmackers zijn we alvast op de goede weg. We trekken voluit de kaart van digitalisering en breiden ons aanbod voortdurend uit.
Naast de ‘gewone’ bankactiviteiten (verrichtingen, overschrijvingen, kredieten …), bekijkt u in onze Mobile Banking-app ook in een oogopslag uw Private Banking-portefeuille.
De voordelen van uw private banking-app
- Bekijk de spreiding van uw portefeuille per activaklasse, munt of geografische zone.
- Kies voor welke periode u het rendement van uw portefeuille wilt zien.
- Raadpleeg de individuele fondsen en het overzicht van uw transacties.
Eerste hoogmis centrale banken in 2023: is 90% van het doel behaald?
Bank Nagelmackers werkt samen met Objectway voor de implementatie van haar nieuwe aanbod voor private cliënten
Bank Nagelmackers zwengelt tweede groeimotor aan
Bank Nagelmackers stapt in de markt van institutioneel vermogensbeheer
Verhoging rentevoeten op een aantal van onze spaarrekeningen!
U kunt uw toestemming altijd intrekken via ‘uitschrijven’ onderaan onze e-mails of zoals toegelicht in onze Privacyverklaring. Meer informatie over o.a. de verwerking en bescherming van uw persoonsgegevens en de rechten die u daarbij hebt (zoals uw recht op inzage, correctie ...), vindt u in onze Privacyverklaring.
Wat is uw doelstelling? Praat erover met een Nagelmackers-adviseur. Samen stelt u een strategie op die u naadloos naar uw bestemming brengt.